Dve strane lose medalje

Ne znam odakle tacno da pocnem jer bih svasta nesto hteo da kazem ali hajde da pocnem od sinoc, kada sam i dobio inspiraciju da ovo napisem.

Sinoc smo sedeli na keju i zalivali ovo sparno vreme, ja nekim pivom a ona limunadom, i caskali o prethodnim danima u kojima se nismo videli pa smo se dokacili i koncerta Karleuse. A i ovog Cecinog sto dolazi.

Nisam ranije gledao na te individue mimo muzike, vec iskljucivo kroz muziku. I mogu slobodno reci da i za jednu i za drugu muziku verujem da je cisto smece. Podjednake tezine. Kiceraj i folk, zavijanje i glupost. Cak i pored nekog simpaticnog bita koji i Karleusa i Ceca znaju da izbace, cak i pored nekog dobrog teksta koji znaju da potrefe, za mene licno su Jelena Karleusa i Svetlana Ceca Raznatovic dno dna muzike, plod jednog tragicnog  vremena 90ih, jedne lose drzavne politike i patologije/muke ovog naroda. Kada nismo imali nista, servirali su nam ove dve i njima slicne umetnike da makar bude hleba i igara kada nicega drugog nije bilo, a to sto taj hleb i te igre i nisu narocito nekog kvaliteta nije ni bitno jer u tom trenutku za bolje nismo znali. Kao zedni u pustinji, i pisacku bismo popili samo da nam bude malo lakse. I tako smo popili tu muziku da bi barem za trenutak pobegli od onog loseg oko nas, i tako smo usvojili taj turbo folk koji ozbiljno preti da predje u srpsko kulturno nasledje a to je ono sto me kao ponosnog Srbina najvise i brine. Ta glupost koja se i dvadeset godina kasnije odrzava i na zalost uvecava, i ti isprani mozgovi koji se i dalje prenose s kolena na koleno, sa splava na splav, iz kuce u ucionice, iz ucionice u biblioteku, iz biblioteke u medije i gde turbo folk postaje sastavna vrednost i fokus razonode ovog dovoljno napacenog drustva koji iznova sprecava uspostavljanje nekih pravih ljudskih vrednosti.

I tako, da se vratim na pricu, poceli smo da diskutujemo o Karleusinom neuspehu. Slozili smo se da je neuspeh. Slozili smo se i da je glupo sto je svi prozivaju sada a da je ona bas glupa sto ovoliko skace i reaguje, umesto da se primiri i cuti neko vreme. Mudrije bi bilo. Rekla je i da je odvratno sto je svi sutiraju dok pada na dno. I u tome se slazem, ma koliko da ne volim njenu muziku jos vise ne volim kada neko pokazuje svoju nadmoc tako sto sutira coveka koji je pao, ma ko taj covek bio. A isto bih rekao i da se desi Ceci, mada Ceca iz mnogo razloga nikada nece biti u toj situaciji. Niti je bila kada su je hapsili, stavise po forumima i portalima je dobijala podrsku da ‘izdrzi u nepravdi koja se slila na nju zbog Arkana.’

Neuspeh Karleusinog koncerta sam video kao tracak nade da se ovaj narod polako osvescava. Ali onda sam shvatio da i nije taj njen koncert toliko tragican koliko ovaj Cecin sto tek dolazi, gde ce se stvarno pojaviti 100.000 ljudi koji ce stvarno padati u trans na neki tekst u kom ce se prepoznati ili na neku melodiju koja im je duboko usadjena u svest kroz nakaradne medije kroz koje se kroje vrednosti ovog naroda vec dve decenije. Svako iole muzicki i jezicki obrazovan covek ce se prepoznati u tekstovima Bitlsa, Roling Stounsa, Pearl Jama, Led Zeppelina, Bon Jovija, Pepersa, Chuck Berrya, Ray Charlesa, Elvis Prislija, Beach Boysa, Nirvane, The Whoa, The Clasha, Princea, U2a, Ottis Reddinga, The Doorsa, David Bowiea, John Lennona, Johnny Casha, Billy Joela i slicnih stranih izvodjaca, tako da ta teza ‘volim Cecu/Karleusu jer se prepoznajem u tome sto pevaju’ pada u vodu i samo vraca na ono prethodno receno ‘za bolje ne znamo jer nam je ispran mozak.’ A da ne govorimo o tome koliko je sama melodija i muzika gore navedenih stranih izvodjaca bolja, lepsa i dublja. I to nije subjektivno misljenje i ‘osecaj za zvuk’ to je medjunarodna cinjenica koja se lako proveri. Mada dobro, iz xy razloga nisu mozda svi imali mogucnost da upoznaju muziku van granica ove zemlje ali opet pored Tozovca, Merime Njegomir, Lepe Lukic, Miroslava Ilica, Zvonka Bogdana i jos mnogo domacih izvodjaca koji su postojali pre 90ih godina (pa i oni daleko pre 90ih kao na primer orkestri Cicvarica, Carevca, Popova, ili izvodjaci poput Mijatovica, Sofke Nikolic, Radmile Dimic, Cuneta) koji predstavljaju izvornu narodnu muziku, lepu muziku ove zemlje sa tekstovima u kojima se svi mogu prepoznati, slozicemo se da i to opravdanje ‘nisam imao priliku da slusam stranu muziku’ pada u vodu, jer kvalitetna muzika postoji i u nasem dvoristu, samo nije bila u zizi medija tih 90ih godina.

Malo sam odlutao od price cini mi se.

Neko ce reci ‘o ukusima se ne raspravlja’ i ‘svako ima svoje pravo na odabir’ i to je ok, ja postujem taj vas odabir da slusate to smece i kiceraj ali mi je zao sto ste uvuceni u iluziju slobode odabira i sto ne vidite koliko vam je to zapravo nametnuto. Takodje mi je zao sto mahom ne pokusavate da se oduprete tome i sto uvek imate neki izgovor na koji nabacate neke vestacke argumente da deluje realan. Ali opet, to je vasa stvar. Ono sto zelim da kazem, a sto me vraca na pricu od koje sam skrenuo je sledece:

Bilo da li slusate Cecu, ili slusate Karleusu, isti ste. Apsolutno isti. Muzicki gledano slusate isti nametnuti proizvod tragicnih 90ih. Tako da likovanje nad Karleusom i ovom neuspehu od koncerta je blago receno smesno a u krajnju ruku i glupo pogotovo ako cete vec sledece nedelje, ili kada vec, biti na Uscu i pevati ‘prodji sa mnom kroz crveno.’

A pored toga sto je smesno i glupo, ispada i tuzno jer prvo i pre svega, Svetlana Raznatovic je osudjena jer je nezakonito prisvojila pare i zloupotrebila polozaj a prodaje se za ‘srpsku majku’. Zena koja je bas pre neki dan platila i poslednju transu kazne na koju je, pored kucnog zatvora osudjena. Ista ta Ceca je udovica jednog neki ce reci heroja, neki ce reci ratnog zlocinca, ali realno bi bilo da se svi sloze oko: coveka iz sumnjive kriminogene sredine. Ceca je zena kojoj je zaplenjeno oruzje i koja je imala kontakte u kriminogenim sredinama, svojevoljno ili ne, nije ni bitno. Ovo su sve cinjenice, koje nisu izmisljene zbog lakseg argumentovanja ovde i lako se mogu proveriti, i ovo treba imati u vidu ako cete vec da pravdate vas odlazak na Cecin koncert time sto vam je ona ‘ljudski bliza od Karleuse’ posto sam vec podvukao da muzicki gledano, slusate samo drugu stranu medalje 90ih.

Karleusa sa druge strane, ma sta ko prica o njenoj inteligenciji, moralu, izgledu, nije osudjivana. Karleusa, sto bi rekla moja devojka sinoc, je samo jedna losa kopija Madone sa mnogo manje talenta, u smislu da prva u Srbiji pokusava fensi nastupima, dekorom, igracima, plesom, festom, provokacijom nekonvencionalnog, drzave, crkve, svesti da se izbaci u prvi plan i proda. E jebi ga Jeco, Madona je to radila pre 30 godina. A i ovo je Srbija. Ali realno, Karleusa, pored sve te maske i glupih poteza koje vuce zapravo zna da kaze s vremena na vreme i nesto konstruktivno. Zna da podrzi osnovna ljudska prava i jednakost. Zna da prica realno, i ma koliko mi tesko bilo da priznam imajuci u vidu koliki sam protivnik njene muzike i koliko me njena licnost iritira, ta zena zaista zna da izbaci neki stav sa kojim se slazem jer je ljudski, ispravan i koji postujem. Isto ne mogu nikako reci za Cecu kada se posmatra ljudski aspekt ova dva izvodjaca.

Da Karleusa pravi pogresne poteze, pravi. Da se cesto ponasa kao histerican egocentrik/idiot, ponasa se. Da li ima loseg PRa ili je samo takva ne znam niti me zanima iskren da budem. Ali sam siguran da bi je mnogo vise ljudi podrzavalo da je kao Ceca: mnogo vise naklonjena konvencionalnom i opste prihvacenom u ispranoj svesti ovog drustva. I bas zato sto je Karleusa toliko nekonvencionalna i udaljena od klasicnog srpskog mentaliteta, zato je cesto i ismevana kao licnost, dok se Ceca glorifikuje jer se uklapa u ono sto nam je umetnuto kao ispravno i dobro u svesti. I to je glavni razlog zasto se ova dva proizvoda sa iste fabricke trake toliko razlikuju u popularnosti.

Muzicki gledano Karleusa i Ceca su dva ekstrema istog loseg, svaka na svoj nacin. I ni na koji nacin vi koji podrzavate jednu ste bolji od ovih koji podrzavaju drugu. Na stranu to sto je veoma ruzno i neljudski sutirati coveka kada je na dnu i koristiti to da velicate ovo drugo lose koje je podjednako lose. Sizifova je muka dokazati ljudima ovo. I verujem da se 90% nece sloziti, ali ako za trenutak protrljate oci, videcete da je tako.

Kultura devedesetih i dalje zivi. Vrednosti tog perioda i desavanja su u vazduhu. Pa se onda pitamo odakle airmax, suskave trenerke, droga i kriminal na ulicama. Onda se pitamo zasto imamo gorak ukus u ustima kao da se devedesete nikada nisu zavrsile. A paradoksalno je sto se svi u glas tome gade, tim istim devedesetim, ciji ce sinonim (ili proizvod, kako za koga) ici da gledaju za koji dan kada bude koncert na Uscu. I molim vas, nemojte mi pricati da vam se svidja ta muzika. Kao sto rekoh, svidja vam se jer je nametnuta. Da su mediji 90ih forsirali Cuneta, i on bi punio Usce. A bilo bi ispravnije. I lepse.

I tako ce ostati, dok je veka i sveta. Jer drzavama ne odgovara da se trgnete iz izopacene, povrsne i ogranicene svesti u koju vas guraju. Njima ne odgovara da citate i obrazujete se. Njima ne odgovara da gledate realno jer cete onda videti koliko vas zavlace. Njima odgovara da se ususkate u kiceraj, show, hleb i igre. Cecu i Karleusu. Rijaliti emisije i estradu, pulseve poznatih i rubrike nepoznatih. U istoriju i ratove, mrznju, nacionalizam i crkvu. Sve su vam to lepo zapakovali u kutiju patriotizma i tradicionalnih vrednosti a kao masnu su stavili turbo folk. Sve su to pazljivo osmislili da bi vas lakse kontrolisali. I da ih ne bi gledali u ruke dok vam ih stavljaju u dzep.

A saka nas koja se s vremena na vreme potrudi da prodrma prijatelja, kolegu, porodicu, ulicu, kraj, drustvo ili grad, pa jebi ga –  mi smo u ovoj zemlji generalno izdajnici. I strani placenici. I pokvareni neoliberalisti, ustogljeni akademci, burzuji, lopovi, jahaci apokalispe poslati da vam ukaljamo ponos, tradiciju i Dusanovo carstvo. Mi smo zli ljudi koji zele da vam oduzmu pravo na farmu, velikog brata i nebesku Srbiju. Pritom i tu sliku nase prelepe istorije i tog istog carstva i Srbije su ukaljali vezivanjem za 90e.

A ja vam samo zelim da se trgnete. I bolji zivot. Idite, gledajte, pevajte, ako vam to zaista pruza zadovoljstvo nemam nista protiv. Samo se kao neko ko izuzetno postuje svoju zemlju i istoriju plasim da ce sve te Cece i Karleuse dobiti mesto u srpskoj kulturi koje nikako ne zasluzuju i da ce za 50 godina neko o njima pricati kao o nekom srpskom muzickom nasledju a ne kao o jednom proizvodu tragicnih godina 20og veka.

I za kraj, nemojte da mislite, vi Cecini fanovi, da ste bolji od Karleusinih fanova, niti vi Karleusini fanovi da ste bolji od Cecinih fanova. Isti ste i isti proizvod slusate, istu tu kulturu negujete i podrzavate i ostajete slepi i nesvesni mehanizma kontrole i uticaja pod koji ste stavljeni od strane medija. Jer niko nije teze zatocen od onog koji zivi u iluziji slobode.

A da, i nemojte da sutirate coveka dok je na dnu. Ruzno je. Bas. A i ko zna, mozda i vi jednog dana dodjete na to dno.

About Jedan decak

Jedan decak koji je morao da odraste
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

15 Responses to Dve strane lose medalje

  1. malo.zbunjena says:

    Zašto misliš da “Svako iole muzicki i jezicki obrazovan covek ce se prepoznati u tekstovima Bitlsa, Roling Stounsa…” Ja jesam i jedno i drugo pa se u njima ne pronalazim, niti mi se njihova “ideologija” dopada, jer potiču iz kulture koja meni nije bliska. Zašto misliš da je sve što je strano kvalitetno, kad i tamo sve vrca od kiča i šunda…samo na drugom jeziku? Sasvim je prirodno da će velika većina ljudi da se “pronađe” u stihovima na svom jeziku, u situacijama u kojima se i sami svakodnevno nalaze, u nečemu što je njima pitko i razumljivo. Daleko od toga da mi se dopadaju i jedna i druga, ali ni u stranom muzičkom svetu, baš kao i kod nas, popularnost nije merilo kvaliteta.

    • Jedan decak says:

      Apsolutno si u pravu sto se tice popularnosti i kvaliteta ali bendovi koje sam ja nabrojao su globalno prihvaceni fenomeni koji su obelezili svetsku muzicku industriju i to je opste prihvaceno i ja se sa tim slazem.

      Daleko od toga da mislim da kod nas nema kvaliteta. I naravno da ima kic i tres na zapadu pogotovo u skorije vreme. Ali reci da sh Bitlsi i Stounsi tres? Molim te…

      Ako opet procitas videces da sam nabrojao neizmerno kvalitetne domace izvodjace koji na zalost nisu bili medijski forsirani.

      Trece i najbitnije, ta muzika devedesetih je plod okolnosti, forsiranja i medija. I njeni fanovi su mahom taoci kulture koja je u to vreme vladala a koja je dozvolila lansiranje tih izvodjaca i u neku ruku ti fanovi su razvili stokholmski sindrom.

      Da su se u istoj meri forsirali Cune, Tozovac ili ostali sjajni izvodjaci koje je nasa scena izbacila, isto bi se tako poistovetila i pronasla u njima jer su ti kulturno bliski. I to bi bilo mnogo lepse. Samo kultura tada nije bila takva da forsira takve umetnike. Na zalost svih nas…

  2. sanja says:

    Ti cas kazes, slobodno slusajte, cas, nemojte mi reci da vam se to svidja. Meni se svidja i Ceca, i Cune, i Norah Jones, od Beatles-a cesto pevusim “Ooo girl..”, pa sta? Ne mislim da jedno mora da iskljuci drugo, svaka muzika ima svoje vreme i mesto kada moze da se cuje i da prija. Drugo,zasto Cecu tako opisivati, iako je tacno sve sto si naveo, sigurna sam da ljudi vole njene pesme, vise nego nju samu…Ni sve te svetske zvezde nemaju idealne biografije, daleko, daleko od toga, kakvi su ljudi, kakve su im porodice a tek deca, kao odraz njih samih… Pa sta… svako moze da bude kakav hoce, ko si ti, ili ja, da komentarisemo tudje zivote… i sta je uopste merilo ljudskosti? Koliko smo i ti i ja uopste ljudi, iako se mozda nikada nismo druzili sa kriminalcima. Muzika, tj DELA su ono sto se tice nas, to ima pravo da ti se dopadne ili ne.

    • Jedan decak says:

      Zdravo Sanja,

      Prvo i pre svega moje licno misljenje je da je ta muzika smece ali sam svestan da zivim u svetu gde svako ima prava na svoj odabir i svoje misljenje samim tim nemam ja prava nikome da zabranim da nesto slusa (otud i ‘slobodno slusajte ali i dalje ne verujem da vam se to svidja’ i onda navodim razloge zasto mislim da imate iluziju da vam se to svidja).

      Ljudski aspekt ova dva izvodjaca sam spomenuo iskljucivo da bih objasnio koliko je nelogicno (barem meni) da se Ceca (sa takvom pozadinom kakvu ima) vise dopada ljudima nego Karleusa (koja je po meni ljudski mnogo cistija) jer sam ubedjen da je Karleusa na nozu u medijima i javnosti samo zato sto je takva nekonvencionalna licnost za nase ljude. I da pravi najbolju muziku na svetu, opet bi bila prozivana u Srbiji. I ubedjen sam da se Ceca stvarno dopada ljudima jer gaji ‘konvencionalne vrednosti’ na koje smo naviknuti (srpstvo, nebeska Srbija, koncert na Vidovdan HEEEJ?!!). Naravno, nekome se stvarno svidja i muzika ali to opet po mom misljenju spada u posledice ispranog mozga.

      Sto se tice muzike kao muzike, ono sto pokusavam da kazem jeste da je ta muzika plod jednog vremena i nekih ljudi koji su to placali i forsirali da bi zamajavali narod. Ne verujem da bi se ta muzika ikada pojavila da nisu bila ta vremena. A kako su ta vremena toliko tragicna i kako im se svi gadimo, tuzno mi je sto pokusavamo da se otresemo vremena ali ne i muzike iz tog vremena. Ubedjen sam da nam je ispran mozak do te mere da iako se gadimo vremena 90ih, muzika nam je okej i ne damo je iako iste te muzike ne bi nikada bilo da nije bilo 90ih.

      Pozdrav

      • sanja says:

        I ubedjen sam da se Ceca stvarno dopada ljudima jer gaji ‘konvencionalne vrednosti’ na koje smo naviknuti (srpstvo, nebeska Srbija, koncert na Vidovdan HEEEJ?!!). Vidis, meni i mnogima koje poznajem, ona se uopste NE DOPADA zbog toga sto navodis. Ja njenu biografiju nikada nisam posebno studirala, niti me se tice. Sa kim se druzila, za koga je bila udata, sta propagira, sta gaji, ne zanima me uopste. Niti me zanimaju Karleusini stavovi, jednom sam pokusala da procitam njenu “kolumnu” i svaka druga rec je bila kurac, picka, psovanje svega zivog i nezivog, i sirotinje cak! Ali opet, ne tice me se. Ja sam vaspitana da svoj svet krojim na sopstvenim vrednostima, koji veze nemaju ni sa jednom od ove dve pomenute pevacice. Ne osecam da me na bilo koji nacin ugrozavaju, niti mi se njihov sistem vrednosti tice na bilo koji nacin. Isto vazi i za sve ostale pevace i pevacice ovog sveta. Kada bismo krenuli da analiziramo biografije svetskih zvezda, i kada bismo trebali po njima da ih volimo ili ne volimo, kladim se da bi svako trece veliko svetsko muzicko ime zavrsilo u kanti ljudskog otpada. Ali njihova muzika, popularnost, sigurno da ne. I verujem da niko od nas, kao covek, nije idealan, da svi imamo grehove, ovakve ili onakve, a da je poenta da se trudimo da kao ljudi budemo bolji. Kao pevacica, Ceca mi se svidja, Karleusa ne, ona nije pevacica. Kao ljudi, nisam merodavna da ih komentarisem. Ne osecam da mi je Ceca na bilo koji nacin nametnuta, kao dete iz mesovitog braka, otac Francuz, mama Srpkinja, a baka Italijanka, imala sam prilike da upoznam mnoge kulture, i muzicke pravce, vidis, francusku muziku zaista mnogo volim, i slusam svakoga jutra uz kafu. Meni Cecu niko nije nametnuo, ja njen glas volim, i poneke njene pesme. To misljenje deli mnogo ljudi koje poznajem, i koji, veruj mi, uopste nisu upuceni u to njeno, kako kazes, isticanje srpstva. Njena popularnost je pre svega u njenim pesmama, one stare se pevaju zajedno sa Tominim, Silvaninim, Meriminim…devojke ih vole, pogotovo, jer su ljubavne. Naravno, tebi mogu da se ne dopadaju, ali mislim da pogresnu sliku imas kada kazes da Cecin uspeh lezi u propagiranju srpstva. Evo sta je o njoj napisao Momo Kapor:
        “Najlepše stvari u Pariz dolaze iz provincije”, govorio je Zak Prever. Sena, na primer.
        Jedan od najlepših srpskih glasova dosao je u Beograd iz malog mesta Žitorađa sa juga Srbije. Pripada devojci koja se hrabro borila i izborila za sopstvenu bajku. Ta vitka, mrsšva provincijalka ogromnih očiju čudnog sjaja našla se “usred svoje legende”, kako to kaže pisac Paolo Kueljo.

        U Srbiji svaku Svetlanu koju posebno vole, zovu Ceca. U tom nadimku sa samo četiri slova ima mnogo nežnosti, maženja i bliskosti. Ce­ca. Neko ko se voli. Što je najlepse Cece ne mogu da ostare, sve i da hoće. Još nisam čuo da se neko zove baba -Ceca.

        Šta to magično ima u Cecinom glasu, što tako neodoljivo privlači milione opčinjenih slušalaca? Ko zna? Možda treptaji tog glasa izazivaju u nama prasećanje na muziku naših predaka; ima u njemu seoske pastoralnosti ali i obesti gradskih devojaka mangupske zavodljivosti, šarma, ponekad tuge, nostalgije, a i-nad svega životne radosti – energije koja pleni i puni stadione sa preko 100.000 ljudi.

        Ništa ne uspeva i ne propada bez razloga. Zbog toga Cecin uspeh ne podnose najviše nadriintelektualci, frustrirani sopstvenom nemoći da muzički ukus jednog naroda usmere u pravcu za koji oni smatraju da bi trebalo da se razvija. Ali Ijubav, kao i obicno, jača je od dogmi. Ma koliko sprečavali ili zabranjivali njenu muzi­ku, ona se pojavljuje i izbija na površinu poput ponornice, čista kao suza, blistavija nego kad su je ukinuli. Zabraniš je na glavnim državnim televizijskim programima, ona izbije u zabitoj krčmi pokraj druma; oteraš je iz koncertnih dvorana, ona se pojavi pod šatrom na nekoj svadbi…

        Događa se ono isto sto se dešavalo oduvek: zaboravljana je zvanična dvorska muzika srednjeg veka, a ostali su napevi iz krčmi i sa gradskih trgova. Šta će ostati od muzike našeg vremena? Da li predosadni koncerti atomske muzike netalentovanih intelektualaca ili ono što danas svako zvižduce na ulici i što pevaju devojčice dok preskaču konopac? Kada tu muziku optužuju da je “turska” ili “teheranska”, muzicki nepismeni inkvizitori ne znaju da ona vuče korene iz vizantijskog muzičkog nasleđa i da su je u Maloj Aziji zatekle i primile kao svoju divlje turske horde kada su osvajale kolevku evropske civilizacije. U Grčkoj, na primer, oduvek postoje dve vrste narodne muzike: jedna rodena u onom sto je ostalo od nekadašnje Grčke i druga, iz Male Azije gde su nekada živeli Grci. Paris predstavlja prvu, a Dionisije drugu.
        Da nije tako, zbog čega bi stotine hiljada Cecinih slusalaca skakalo kao hipnotisano na noge, uvijalo se kukovima i dizalo ruke prema nebu kao u kakvom kolektivnom transu? To ni­je nikakva prevara šou-biznisa – to je poziv iz daleke zapletene muzičke tradicije koja se pojavila u novom kostimu i novom dizajnu, ali sa starom suštinom.

      • Jedan decak says:

        Ali ti ne mozes da zamislis koliko si ti u tom Cecinom auditorijumu jedinstvena, sto si i potvrdila ovom divnom elaboracijom. Na zalost, jesi, jedinstvena, a razlog za to je izmedju ostalog i tvoje poreklo koje si navela kao i tvoje ocigledne znacajne intelektualne sposobnosti koje su se usled tog porekla razvile. Pretpostavljam naravno.

        Ne slazem se sa tobom, iako su ti argumenti dobri i elaborirani, sto se tice Cece, ali si na takav nacin zauzela svoj stav da od mene imas jedno neizmerno postovanje, pa iako se nikada necemo sloziti.

        Lep pozdrav i sve najbolje.

  3. Ceca nije popularnija zbog gajenja konvercionalne vrednosti, ili svojih gresaka vec zbog cinjenice da ocito toliko ljudi u Srbiji se nalaze u i znaju njenu muziku. Jelena pored toga ne okupljuje te mase ne zato sto ne gaji iste konvercionalne vrednosti, sta vise secam je se odevene u srpsku zastavu,… vec zato sto za razliku od Cece, nema vokalnih kvaliteta, nema pesme koje ljudi znaju, a najveci manjak joj je ta maloumnost, agresija i okrivljavanje svih drugih, ne profesionalnost prema svojoj publici i svojoj kao profesiji, kamioni avioni al ajd. Sto se tice podrzavanja ljudskih prava, kriminala etc. ovde se prica o pevacicama koliko ja znam, a ne o politicarkama. Pored toga verujem da Ceca moze vokalno da se meri sa svetskim vokalima kad bi se stavila u taj drugi zanr muzike jel, Jelena to nikad nece moci jer nema tih znaci vokalnih kvaliteta. Pored toga turbo folk nije napunpan devedesetih vec je uvek postojao u srpskom narodu, turcizam. Mi prosto imamo turske krvi u sebi, zeleli to ili ne, to je trajna emotivna veza, zasto bezati, i izbor ove muzike ne znaci izbor savrsenstva vec izbor iz emocije. So sue me! ko kaze da nemogu Jessie J, Alicia etc posle toga da vrtim? zar onda nemam ukusa, ili bi delovalo da mi je ispran mozak zbog predhodnog? Ne…verujem da imam prava na sve (ljudska prava ovo ono jel), Ali ako ukus vec nema granice, kao navedeno, ziveli nama svi Srbi na uscu i sire, a pogotovo oni koji pokrecu bilo kakvu u ovom slucaju turbo (srpsku) proizvodnju, i o kojima svrljamo u kasne sate! aj ziveli

    • Jedan decak says:

      Zdravo,

      Prvo i pre svega turbo folk nema veze sa srpskom istorijom i Turcima. Turbo folk je zanr koji je nastao u novo doba a koji je inspiran starim srpskim folkom u koji je ubacen pop. Promovisali su ga Lepa Brena, Toma Zdravkovic, Dragana Mirkovic, Vesna Zmijanac i slicni.

      Kasnije je to tokom 90ih evoluiralo u ono sto je danas.

      Tako da tu nema I od Istorije ni T od Tradicije u odnosu na staru srpsku muziku.

      Ako procitas tekst ponovo, videces da sam naveo samo neke od izvodjaca tradicionalne srpske muzike pre i posle 2og svetskog rata.

      Kada kazes da se ‘ovde prica o pevacima a ne o politicarima’ to je jedna klasicna zamena teza. Da li bi isla na koncert Olivera Dragojevica koji otvoreno mrzi tvoj narod, primera radi? Ili Tompsona? Koji otvoreno peva ustaske pesme? A ustase ti poklale dedove?

      Dakle reci da se pevac gleda iskljucivo u svojstvu pevaca i da njegov licni stav, identitet, licnost, i vrednosti koje siri nemaju veze je u najblazu ruku smesno, a ako mene pitas i glupo.

      Slazem se da svako ima prava da slusa sta zeli.. Tako da ako ti licno pozelis da organizujes koncert na uscu gde ce se lupati kamen o kengurovo mudo uz zavijanje hora beckih decaka, ako tebi to prija i ako te cini srecnom – to je okej.

      Poenta mog teksta, a to ocigledno nisi shvatila je da Ceca nikada ne bi postojala da nisu postojale devedesete. Ceca i Karleusa i svi ti koji su se pojavili 90ih su postojali jer je neko to placao i forsirao u medije. A forsirali su da bi narod gledao u stranu dok im unistavaju drzavu, kradu ustedjevine, dok im deca ginu u ratovima i tako dalje i tako blize.

      Mi smo svi rodjeni u tom sistemu, i za bolje ne znamo. To nam je nametnuto. I zato volis Cecu. A to sto ti danas kao taj vokal deluje lepo, pa i u zatvoru da slusas ceo dan istu pesmu vremenom bi ti delovala lepo jer bi se NAVIKLA. Ovo drustvo je naviknuto.

      Da li ona ima vokalne kvalitete, ili nema, to je stvar ukusa. Iskreno meni se licno taj vokal ne svidja, ali to ne znaci da ona ‘ne zna da peva’ niti sam bilo gde rekao da ne zna, samo da je muzika smece.

      Ista ta Jessie J i Alicia Keys koje si spomenula, to je pop MTV kultura, Americka verzija ispiranja mozga. Ali dobro, opet je u neku ruku simpaticnije od Cece i Karleuse, barem meni licno, jer ne asocira na razne zlocine, ratove, kriminalce, patnje i raspadanje drzave. Da si rekla Pink Floyd ili Billy Joel pa da se slozimo da si slusala razne vrste strane muzike.

      Muzika postoji od kad postoji svet i pricati o muzici u kontekstu poslednjih 20 godina na mtvu iskljucivo je bez veze….

      Bilo kako bilo, da, imas prava da slusas Cecu i ti i svi koji ce biti na uscu. Ako vama ne smeta to sto je ta zena sve sto sam naveo i sto po meni promovise jedno uzasno lose vreme, to je vasa stvar. Ja cu i dalje tvrditi da vam je ispran mozak tokom 90ih, kao i vecini ljudi u Srbiji, i za to imam argumente.

      Sto se tice Karleuse, cak i meni je ocigledno da ima losiji vokal od Cece ali vokal sam po sebi nije tema ovde tako da necu dalje o tome. Razlozi koje si navela zasto ljudi ne vole Karleusu, pa jbm li ga ima smisla ali meni opet nekako bolje da neko bude ‘neprofesionalac’ kao Karleusa nego osudjeni kriminalac kao Ceca. Ne znam, jebi ga, deluje mi bolje..

      Poz

  4. Love ne trazim ja tebi dozvolu za moj ukus, nego ti velim ako se pravis vec dobrim samaritanom da nije sarmantno odredjivati ko ima ili nema ispran mozak na osnovu njihovog ukusa muzike. Muzikanti cesto imaju svoje mane jer jednostavno nisu zauzeti pametnim zivotom vec sa strukom u zabavi, zbog toga ti pricam nije tema politika, cak tvoji navedeni idoli su napr stvarali svoje stope uz LSD al avaj boze moj o muzici je rec. Pored toga sto me apsolutno nista ne pomera u njihovoj muzici (eto uzimam tu slobodu mali slinavi :P) a imam siroki ukus, ja imam toliko postovanja da te ne nazivam glupim ili pogresno usmerenim jel…ne palim se na te karleusine “slobode misljenja” jer je to je trenutno nova moda Srbiji, vec verujem svojim bicem da ako osudjujes bilo koga na bilo koji nacin, ako imas toliko gordosti da lepis nalepnicu na bilo cije celo jer je on/ona drugaciji tog odredjenog momenta od tebe, onda si jos veci seljak i imas puno toga jos da naucis, Aj pozdr sa ove moderne masine, i pricaj dede malo o bureku to je retko u svetu😦

    • Jedan decak says:

      Zdravo,

      Za pocetak ja nemam nikakvu gordost nego misljenje o nekoj temi i stav.

      Nigde nisam rekao da je bilo ko od vas glup i ne znam gde si tacno to videla, tako da ovaj tvoj licni komentar ‘mali slinavi’ je krajnje ruzan i nepotreban. Stavise, moj stav po tom pitanju je argumentovan i ti mozes da se slazes sa njim a mozes i da se ne slazes. Isto kao sto mozes da slusas tu muziku a mozes i da ne slusas ali nije lepo da vredjas po licnoj osnovi.

      Ja apsolutno imam sva prava da zastupam bilo koji stav koji ja zelim i ne vidim sta je lose u tome i zasto je neko bolji covek ako cuti o nekoj temi od drustvenog znacaja i zasto je seljacki imati misljenje? Znaci po tebi ako na bilo koji nacin analiziras i etiketiras ljude ti si los covek i seljak? Jadni onda svi psiholozi, psihoterapeuti i sociolozi ovog sveta.

      Moja teza da je ljudima ispran mozak nema veze sa tobom licno, jer ti mozes da budes najpametniji i najplemenitiji covek na svetu a opet da ti je neko isprao mozak, dakle samo ispiranje mozga ne mora da umanji tvoje ljudske kapacitete. A slozicemo se da su mediji u Srbiji 90ih masivno ispirali svest svojih gradjana sa raznim propagandama i pricama, pa tako i muzikom..

      Dakle sve sto sam rekao na temu mog stava o turbofolku ni na koji nacin nije licno upereno protiv tebe da bi se ti licno obracala meni vec je moj generalni stav na tu temu i ne vidim apsolutno nista lose o tome.

      Niko ti nece zabraniti da ides na Cecin koncert tako da ne znam sto si toliko agresivna u tonu (mozda mi se samo cini), jer je ovo slobodno drustvo, pa isto tako kako ste vi skroz slobodni da idete i slusate tu muziku tako smo mi, neki drugi ljudi, slobodni da trazimo objasnjenja za neke socioloske fenomene i pokrecemo rasprave koje su uvek plodne za napredak jednog drustva.

      Srdacan pozdrav

      • To “mali slinavi” je sala, neznam te naravno niti zelim da delujem agresivna, mozda nacin pisanja, ne koristim srpski svakodnevno a i volim da budem sarkasticna…ne zameri

        Nisam ljubitelj etiketiranja, verujem da etiketiranjem ili principima koje gajimo zavrsavamo proces ucenja i kocimo sebe u rastu. Ja to u svom zivotu pokusavam da ne radim.
        Sve sto ljudi rade JE za ljude i moze se svima nama desiti/svi mozemo posle odredjenog vremena druge stvari birati.

        Kao napr. tebe put odvede u Novi Zeland, posle nekih godina iznenada cujes negde na cosku onu turbo Cecu, niko oko tebe ne razume a ti se obradujes i u sebi se nasmejes cisto zbog nekog prepoznavanja…ko zna

        Pored toga ne verujem da uopste postoje losi ljudi. Postoje ljudi koji rade lose stvari, koji zive nesvesno i ne nauceno. Ko sam ja tu da kazem nesto o njima ili njihovom mozgu, ili ko kaze da su moja uverenja o njima prava, ko zna mozda je meni neko nekad nesto isprao?

        Ljudska bica se radjaju u istom stanju i okoline ih menjaju dok god disu. Postanu ljudi koji cine dobro ili ljudi koji cine lose jel. Kad oslikas nekog da mu je ispran mozak je etiketiranje da neko nema svesti ili sposobnosti da odredi svoje ciljeve vec da je pomakao okolnostima okoline, eto ja ne zelim da budem svrstavana u tu vrstu, ja svesno biram Cecu i ne mozes mi nista😛 lol

  5. Da, isla bih na kocert Olivera Dragojevica kada bi bila fan, jer ne bih isla na glasanje vec na koncert, ako je ta muzika moj ukus zasto ne. Covek ima pravo na misljenje kao i ja da biram. Ako taj Oliver Dragojevic vise o mom narodu prica na tom koncertu nego sto peva onda verovatno ne bih jer mi to nije cilj kad platim ulaznicu.

  6. Jos nesto, i iskreno mi to toliko dosadjuje i toliko odmaze Srbima da dobiju neki bolji zivot, cinjenica da se u Srbiji stalno kuka kako jeek neko drugi kriv, da su Srbi ustvari najbolji, najpametniji, najjaci i tako. Naravno svi koji ce platiti ulaz na uscu su otrovani od strane medija, oni ne vole tu muziku ustvari i mi nemamo nikakve veze sa turcizmom jer smo mi naravno mnogo vislja klasa….isto kao sto vecina ovaca vice Kosovo je Srbija, a istog momenta nijedan od njih nece sa svojom decom da ide na to Kosovo da se bori za neka sveta prava…please

  7. jelena says:

    Ovo je genijalno!! Prosto i jednostavno genijalno…e sad po komentarima se vidi da je tacno ono sto je u tekstu usput napomenuto..Sizifov je poso objasniti ovo vecini ljudi..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s